Skip to main content

My Winterstorie.

Vanaand op pad terug huis toe, lê die aarde deurdrenk van sagte winterrëen, die paaie is blinknat, die blare verwaaid en platgetrap, dis nou die stilte na wind en weer. En ek dink hoe dankbaar ons moet wees,die bome, die plante en ons mense. Dis mos strome van Sëen, of nie?

Net daar kom die woorde op in my en wil ek skryf - ek wil dit deel met wie ookal. Wat is so spesiaal of anders aan hoe die Kaapse winter mens laat voel.  

Party mense wil sommer amper semi-permanent onder die duvet inkruip. . . hulle voel die klam koue, en wil sommer hiberneer. Ander weer sien net 'n kaggelvuur, met 'n goeie Cabernet of Merlot en die een klomp wil die geselskap van goeie 'n boek hê, die ander een liewer 'n liefdesmaat.

Daar is ook sekeres wat mal is oor die nat en die grys koue.Niks keer hulle nie- hulle ry fiets , gaan stap en die winter pla hul glad nie.

Vir my is die winter 'n geleentheid om ten spyte van koue en die aanmekaar grysheid, tog nog feestelik te lewe. Dus begin ek al in Mei, met my verjaarsdag met 'n Potluck Party waar ons enige snaakse goed dra, lekker 'sing-song" hou om die klavier en ek en my beste vriende 'n warm aandjie saam geniet.

Daarna begin die gedagtes draai na die Julie skoolvakansie wanneer ek graag trein vat na die Noorde waar my skoolvriende my gasvry ontvang vir 'n reeks kuiertjies en sommer ook n matriek reunie! Ek beplan en bespreek lank voor die tyd my plek en maak my lysies . Dis juis daardie uitsien na 'n wintervakansie in die middel van die jaar wat lekker is!

Tussenin doen ek graag verskuif  van meubels en diverse ander dinge in my huis, klein dekor dingetjies- en alles is gemik daarop om die huis meer snoesig te maak teen die winter. Hier in die Kaap is die son maar min en afgeskeep, dus kry ek sommer gouer koud en dan span mens allerhande dinge in om warm te word
As jy nie 'n lekker kaggelvuur  het nie, dan is daar seker verwarmers maar hulle is maar bra sielloos. Ek gebruik lekker diepkleur knie kombersies,  sit sommer  met 'n warmwatersak voor die tv, of oorreed die kat om op my skoot te kom lê

Dis ook lekker om onder die donsige duvet te klim met 'n beker Milo of warm sjokolade, en as jy nou moet alleen slaap dan 'n mooi boek( of twee) naby jou. Deesdae geniet ek natuurlik my skootrekenaar wat ek sommer Lientjie Laptop noem.

Kyk die lengte van die winter in die Kaap raak naderhand 'n probleem- mens mis die son. Daarom vat ek die breek en gaan Gauteng toe waar dit kouer is maar mens kan in 'n sonnige hoekie gaan sit en dink, of brei of lees ! Ek is hoeka 'n mens vir kleur so die grysheid staan my nie regtig aan nie.

Dis op wintersaande dat mens lekker na RSG luister - na mooi musiek en dalk 'n radio drama. Dis dan wanneer dit lekker is om te brei , of te hekel- enige handwerk kan tog so lekker jou gedagtes losmaak .

Ok , dan is daar ook die wintersklere - ek voel altyd ek is beter aangetrek in die winter want met serpe en musse en boots kan mens ver kom ! En dan is daar mos daardie lekker "long johns" wat beter en warmer is as kouse d.i nou pantyhose. En Woollies se dunnerige gestreepte en mooi "spencers"wat nou meer lyk na langmou t-hemde, is net die ding vir die Kaapse winter.

Genoeg - ek was 'n kind van Gauteng met sy snerpende winter , ryp, veldbrande en vaal velde, maar genoeg SON. Nou ek is 'n ouerwordende vrou in die Kaap met sy sagte rëen, sneeu op die berge en die Kaap van Storms wind, en ek kla nie. Ek pas aan en ek maak die winter feestelik - op my manier!

Dan net nog 'n paar fotos om te illustreer ...
De Doorns se winterdamme

HottentotsHollandberge- wintertyd

Wintertuin in Bronkhorstspruit

Op pad na KZN - naby Harrismith- die plat berg

 Die nuwe kragstasie op pad na Witbank- wintervaal gras



Comments

Popular posts from this blog

Hoe kry ek terugvoering oor wat ek skryf?

Dis 'n sopnat en koue dag in die Kaap- ek so pas terug van die pragtige Bishopsskool waar my kleinkind rugby gespeel het- ek in my dik rooi baadjie en rooi mus- hy kon my nie eintlik mis nie! Ja en nou is ek in my yskas van 'n huis, met 'n kombersie om my bene en 'n serp om my nek.... en ek wil so graag kommunikeer maar al die drade en konneksies is stil- te stil vir so 'n grys dag. Maar wag ,my lewe is mos 'n Fees en net ek kan dit so maak. So nou vir 'n lekker bekervol warm sjokolade, en weer my sëeninge tel!! Ek het heelwat gedoen in die week vandat ek terug is van my heerlike vakansie in Gauteng. Die liewe Gauteng met al my hartsmense... Ek het fotos afgelaai en op Facebook gesit,ek het dankie-eposse gestuur en van my nuwer gedigte getik- ek het gaan werk, ek het tww nuwe groepe van die U3A wat ek gaan fasiliteer nl Klassieke musiekwaardering, en 'n speletjies aand op een Vrydag in 'n maand . Dan doen ek ook 'n Kreatiewe Afrikaanse groep. Wan

Sports met 'n glaskas ryding...

My oppe en affe met die glaskas ( lees hysbak) Hier waar ek 'n viervlakkige huis met twee hondjies en die inwonende huishulp bly , is daar nou daagliks 'n ding in my lewe wat my amuseer ...en frustreer !  Sien, die leefarea -kombuis en tv-kamer is op vlak 2 en my slaapkamer met balkon is op vlak 4...en dan is daar ook vlak 3 waar jy kan kom tot by die  hoofslaapkamer ...en dan  - o genade is daar 'n diep donker gat waar die garage en laundry is op vlak G . Kyk mens kla nie oor vier vlakke as jy nie hoef gladde swart kliptrappe te klim nie, en dan ook nog 'n uitsig op Tafelberg en die stad het terwyl jy in die  glaskas ry!! Nou, as leek in so 'n huis, het dit my nogal 'n ruk gevat om al die hysbak se nukke en grille uit te pluis...die eerste dag na ek óp na vlak 4 is om my goedjies te gaan neersit, toe wil ek weer afgaan na waar ek was, en druk so ewe G vir grondvlak.. maar wat toe gebeur is dit ...ek ry verby die woonve

'n Huldeblyk aan die 100 jaar oue Kirstenbosch tuine!!

Wel aangesien Kirstenbosch vanjaar 100 jaar oud is, dink ek dit sal oulike wees om van my fotos van K hier op te sit! Ek weet nie hoekom die fotos dwars uitkom nie - en kan nie sien waar om dit reg te draai nie, Jammer.Die eerste fotos is van binne 'n hut geneem die tweede is by die Moya restaurant geneem, die derde een is een van die pragtige beelde in die tuin, en die laaste een is een van die poele water!! So mooi!